Saker jag skrev 2002: Alla Dessa Dagar

av Fredrik Fyhr

Alla Dessa Dagar

Jag är här
har alltid varit här
Jag försökte fly här-
ifrån men nu lär
jag bli kvar här

Försöker vara nere på jorden
kan inte hjälpa att ni inte kan förstå mig

Men just nu sitter vi här
med mer i blodet
kanske tur,  plötsligt
känner jag ruset flöda
plötsligt, plötsligt känner jag ruset

Luftens syre rent, efter
flera år: Jag står precis där jag står

Fattar mig kort
ej långt kvar
bara dar
sen är vi inte kvar

bara tre foton i en katalog
ett i mängden
då är vi långt härifrån

Men just nu sitter vi här
och vi har faktiskt kul
Brevid mig du: en jävla tur

Och så plötsligt känner jag ruset flöda
Plötsligt, plötsligt känner jag ruset
flöda, plötsligt känner jag ruset
flöda, plötsligt, plötsligt känner jag ruset

Du är min själ i en virvelvind
Det krävs bara ditt hår lätt mot min kind

*

29/5 2002

