Undergången del 4: Alla hjärtans dag

av Fredrik Fyhr

Del 4: Alla hjärtans dag

Någon hade alltså sett mig, sett mig på håll… någon hade alltså märkt mig… och tagit tid på sig att införskaffa en ros… och sedan ge den till mig… Men, alltså, inte i person utan… utan hon var för blyg för att överlämna den, hon var tvungen att lämna den på mitt kontor… det är ju rentav romantiskt… Sådana saker tänkte jag alltså, ungefär, medan högtalarna vällde ut
I WÄNA KNOUW WAT LÖÖÖV IIIIS AJ WÄNT JO TO SHÖUUU MIII

***

UNDERGÅNGEN är en novellserie om Maken som lever ett Helt Vanligt Liv tillsammans med Frun och Ungen. Dom bor Hemma och varje dag går Maken till Jobbet och arbetar med sådana som Kollegan och Chefen, samt Herr D från Departementet. Men efter att Maken återvänt från en resa och återkommer till sitt vanliga liv börjar han ana ugglor i mossen. Trots att han lever ett Helt Vanligt Liv och rentav känner sig som en del av Verklighetens Folk börjar han märka att han inte kan skaka av sig en onämnbar känsla av att någonting verkligen är fruktansvärt fel.

Tidigare delar:

Del 1. Lösningen

Del 2. Det här med Gud

Del 3. Sjukt Jävla Uttråkad

