RE: Kitschlistan#142. Hanne och pojkarna

av Fredrik Fyhr

Jag ska, alldeles om en liten stund, släppa Hanne Krogh för den här gången. Men man måste ändå säga att hon har en fascinerande dragningskraft. Jag förstår givetvis att det finns människor som inte har någon som helst aning om vad jag pratar om – men det finns dom som verkligen förstår. Titta bara på dom stackars pojkarna i den här videon – 0.53-1.10 & 1.30-1.56 – I can relate!

Herregud, pojkar. Jag förstår! Och ändå inte alls! Det är faktiskt fascinerande, och lite skrämmande, vad en tokkäck norsk blond dam kan göra med små pojkar. Jag är inte ens säker på hur det hänger ihop, alltså vad det är man reagerar starkt på. Men ändå sitter man där stel i kroppen, i någon form av oklar tillbedjan.  Kanske påminner det mig om den där konstiga känslan som uppstod när man var liten och var hemma hos en kompis och märkte att kompisens mamma drack för mycket vin och började bete sig konstigt. Man blev livrädd men man undrade onekligen vad hon skulle göra. Kanske. Ja, det luktar definitivt Freud. Måste spendera resten av lördagseftermiddagen att tänka på det här, känner jag.

