Billy Made Me Love It: Oscarsintrot år 2000

av Fredrik Fyhr

Jag letade förgäves efter dom här klippen när jag gick igenom klipp för förra inlägget om Oscarsgalan. Nu hittade jag dom av en slump och nitisk som jag är måste jag få med dom någonstans.

Det är alltså introt och medleyt till sjuttioandra Oscarsgalan år 2000 som var den första jag satt uppe och såg, och  som Billy Crystal framförde och medverkade i på ett sätt som gjorde att jag, extremt brådmogen cineastfjortis, omedelbart föll för Oscarsspektaklet.

Kul att se efter alla dessa år. Hade galan inspelad på ett slitet gammalt VHS-band och brukar fortfarande då och då nynna ”Tom Hanks is there, but he can’t pee” för mig själv.

Haha, ”Look out it’s Stephen King!”. Den hade jag dock glömt.

För övrigt börjar jag känna att Christian Bale kanske vinner ändå, varpå hela min poll är åt skogen. Jaja. Friskt vågat. Tur att jag inte har några pengar att betta ändå.

