Fantastiska försvenskningar: Prodigy – Eldstartare & Andas

av Fredrik Fyhr

Jag är trubbelstartaren, jävla anstiftaren
Jag är rädslan beroendeframkallad, faran illustrerad
Jag är en eldstartare – fantastisk eldstartare
Du är eldstartaren – förvriden eldstartare
Jag är en eldstartare – fantastisk eldstartare

Jag är slynan du hatade, smutsförälskad
Yeah, jag är smärtan du smakade, föll berusad
Jag är en eldstartare – fantastisk eldstartare
Du är eldstartaren – förvriden eldstartare

Jag är den självförvållade sinnesdetonatorn
Jag är den som är infekterad, förvriden animerare
Jag är en eldstartare, fantastisk eldstartare
Du är eldstartaren, förvriden eldstartare
Jag är en eldstartare, fantastisk eldstartare, startare, startare
Startare…

*

Bonusspår: ANDAS

Andas trycket!
Kom lek min lek, jag testar dig
Psykosomatisk knarkare, galen!
Andas trycket!
Kom lek min lek, jag testar dig
Psykosomatisk knarkare galen!

Kom lek min lek
Inhalera, inhalera – DU ÄR OFFRET!
Kom lek min lek
Andas ut, andas ut, andas ut

Andas med mig
Kom andas med mig

*

Från albumet Landets Fetma (1997)

(och ja, nu är det nog med det här)

 

