signal 3

av Fredrik Fyhr

Ska jag vagga dig till sömns, till sömns, till sömnens sömn
Ska vi fara iväg till ditt land, mitt land, ingens land, något land
Ska vi följa var dag, en försvunnen lag i en brunnen stad
under ett minfält av förhastade slutsatser,
vilar okunnighetens grav

Idag har jag upplevt riktig snö
Över den frusna dammen i parken gled barn på skridskor
hundar sprang, yrde moln av vitt
deras skall i det kalla, klara

Hjärtat är motorn,
hjärtat bör dra lasset och föra dig framåt
Du är trött nu, du måste försöka hitta en ny plats,
en slags kyrka, plats för stillhet
när ditt hjärta blir för trött ska det stanna, tyvärr
och jag kan känna dina tinningar darra,
ditt svaga hjärta för över
alltmer av sitt arbete
till ditt psyke
darr
darr
darr

å,
men psyket ska inte arbeta så
voff voff voff

Vi för ett samtal under tiden
Jag förklarar att man nu, till sist, tänker göra min tro till en religion
och hata den som man hatar alla andra religioner
Det blir svårt att tro då,
måste lägga mig ner en stund… ja,
ständigt denna slummer vartän jag svävar

