Jag accepterar, Elisabeth

av Fredrik Fyhr

Och det sista steget som du tar
innan allt ska börja om
från den situation
och från den person
som gjort dagen väldigt lång

Ingen dag är ny
Ingen sol som gryr
bara ett hack i din vinyl
Och du lyfter på
en liten nål
var tyst, du dumma pryl

Jag accepterar, Elisabeth
Du har helt rätt förstås
Vi lever här och nu
Jag accepterar, Kübler-Ross

Och du har helt rätt
men det är inte lätt
det är ingen raksträcka minsann
Man vill bli komplett
med allting som har skett
det blev svårt när allt försvann

Man halkar tillbaks
i allt som var
när man råkar glömma bort
att man sa nej till sig själv
och så tar det eld
och så är man där igen

Jag accepterar, Elisabeth
Du har helt rätt förstås
Vi lever här och nu
Jag accepterar, Kübler-Ross
Hon gråter inte för mig
Jag behöver ingenting
Jag accepterar, Elisabeth
Du ser allting

Ta allt bra du kan
utifrån din brand
du kan lära från ditt liv
Det är bara du
som kan hitta ut
ur ditt sjuka perspektiv

Du kan göra allt
precis som du vill
allting handlar om dig
Det finns inte kvar
Det var inte bra
Det var ingenting för dig

Jag accepterar, Elisabeth
Du har rätt förstås
Vi lever här och nu
Tack för allting, Kübler-Ross
Jag kommer inte längre än så här
alltså är jag fri
det handlar om mig,
men du var fin

