sommartid

av Fredrik Fyhr

Söndagen den tredje juni år tjugohundratolv, varpå jag singlar en slant, sparkar upp en dörr, rensar ut garderoben och ställer om till sommartid, vaknar någotsånär på morgonen och inser att det skiner en exceptionellt vit sol utanför fönstret och i detta solsken ska det vara 32 grader varmt. Ugg.

På kvällen ändå svalt, kyligt, lite för kallt antar jag, men ändå okej. Dagens gig en promenad tillsammans med en förvirrad and. Kunde ha svurit på att någon var ute i parken och rastade en minigris. Det är en quirky stad. Dagens tanke, man kan spela gitarr utan en E-sträng; faktum är att man borde göra det till en konstform. Dagens låt, Cold Irons Bound. Det du misstänker att jag tänker… är förmodligen något liknande.

Gårdagens gig, Kent på KB. Gediget. Nästan så att man vill gå och se Bob Hund den femte på Moriskan, bara på grund av den blodiga tanden. Ska se Prometheus imorgon. Varför inte.

Juno, där uppe på himlavalvet, föreslår att det är sommar nu. Jag har mina invändningar, men what else is new.

