det verkar som att det blir en sommar med Alejandro Escovedo igen

av Fredrik Fyhr

Sveriges nationaldag är som en skogsdag för myror. Dom skiter väl att dom är i skogen. Är fortfarande under vädret. På SVT-matiné går Änglar, finns dom. Gunilla Schollin pinuppar sig och Jarl Kulle håller väl till godo. Minns att jag tyckte den filmen kändes otroligt gammal när jag såg den för tio år sedan. Nu känns den mycket mer påtaglig, på ett obehagligt sätt. Allt är så mycket mer Riefenstahl nu.

Rastlöshet har lett mig till att sammanställa en playlist på dutuben (håller inte på med spotify längre) med nya musiksläpp som jag tycker håller måttet. Den är bra. Checka den. Shuffla inte. Det är 40 låtar, funkar att ha på. Gillar i synnerhet dom där Bamboos. Kelly Hogan. Rumer. Amanda Mair är smått hjärtskärande. Och Dntel, jag menar, om det nu ska vara blipp blopp. Och det verkar som att det blir en sommar med Alejandro Escovedo igen. That guy’s got it. Älskar I’m His Girl också, videon är högklassig neokitsch. Och Patti Smith, förstås. Men det är ju Patti Smith.

Verkar som att Prometheus får Episod I-behandlingen från många fanboys. Jag ska inte ge mig in i det. Det är en smart film, handlar om sin tematik och sina idéer. Man kan inte förvänta sig för mycket av de dödliga. Harr harr.

Är själv fortfarande i karantän. Det var något mer jag skulle säga. Minns ej vad. Solen skiner där ute, ser jag. Har en del saker att göra fortfarande. Det är lite för varmt, och sommaren har bara börjat. Oh well. Vi ses där ute, on the dusty road of life. Jag ska städa kokvrån.

*

