Saker jag skrev 2000: Det är skönt att vara fri

av Fredrik Fyhr

Andas in luft, huvet snurrar runt
Jag har gömt alla känslor djupt under jorden

Dom kanske tror att allt är bortglömt
men det tror jag inte dom gör

Ge mig ett stjärnfall på din syslöjdshimmel
Allt kändes så verkligt, nu undrar jag hur
och i mitt huvud
står tiden still

Små saker skulle göra mig lycklig
och jag vill ha den tiden tillbaka hit
Småsaker gjorde mig så lycklig
men ändå, det är ändå,
ändå skönt att va fri

Så vad tänkte du egentligen när jag sa till dig
jag är ganska säker på att jag älskar dig

Du kanske tror att allt är bortglömt
Det tror jag inte du gör

Men jag rev ner allting från mina väggar
Behöver inte känna mig ensam,
jag har lugnat ner mig
och i mitt liv
har jag nu fått tid

Små saker skulle göra mig lycklig
och jag vill ha den tiden tillbaka hit
Småsaker gjorde mig så lycklig
men ändå, det är ändå, ändå skönt att va fri
det är ändå, det är ändå,
ändå skönt att va fri

*

Ursprungligen skriven i ett häfte för högstadiematematik, september 2000

**

