RE: Bergmans video

av Fredrik Fyhr

 

 

Nämen vad är det här för tokigt. När jag skrev om Bergmans video (dvs här) undrade jag om det inte borde finnas fler Mel Brooks-filmer i Bergmans enligt mig troligtvis helt obetydliga VHS-hylla, samtidigt som jag konstaterade att den var slarvigt organiserad. Nu i avsnitt 2 dyker Det våras för stumfilmen upp på bokstaven G – där Gudfadern del III för övrigt inte är intill första och andra delen.

Kassetterna i den nedre bilden – dels The Wrong Arm of the Law
och Waltz of the Toreadors men i synnerhet Wild at Heart och vilken det nu är allra längst till höger – är regelrätta hyrfilmer. Den gula cirkeln minns jag i synnerhet från videoaffären Casablanca på Sveavägen i Stockholm. Fick Bergman deras eminenta VHS-lager, månne?

The plot thickens. Men fortfarande, alltså, serien är luddig och videohyllan är en bluff.