(Himlen är en plats för ingen)

av Fredrik Fyhr

Jag minns oceanerna
de tunga valv av hav
som låg i mörker
innan vi fanns

som trädet andas utan lunga
ser utan ögon
känner utan hud
minns jag allt.

*

Jag vet inte varför jag skrev så, det bara kom. En känsla blev kvar och i natt skrev jag en sång vars text går så här:

Att tänka rätt är mindre
Att tänka stort är stort, är större, störst

Ett hinder är inget hinder
på sista plats där står du alltid först

Himlen är en plats för ingen
God är den gud som ingen ser
God är den tro som ingen vet nåt om

Kärleken finns i sveket
Kärleken finns när hjärtat vänder om

Frihet ligger i repen
dom drar dig dit du en gång kom ifrån

God är den gud som ingen ser
God är den gud som ingen ser
God är den tro som ingen vet nåt om

När dagen väl är kommen
När den där dagen en gång väl är här

Då ska mitt hjärta stanna
Då ska jag till sist leva som jag lär

God är den gud som ingen ser
God är den gud som ingen ser
God är den tro som ingen vet nåt om

Inget kan helt försvinna
Allting måste finnas någonstans

Allting går att välja
Där det finns en tro där finns en chans

Du lever ditt liv i blindo
god är den gud som ingen ser

Alla saker du gömt i skymundan
dom glimmar där i din egen månes sken

God är den gud som ingen ser
God är den gud som ingen ser
God är den tro som ingen vet nåt om

Himlen är en plats för fåglarna
Himlen är en plats för morgnarna
Himlen är en plats på en rund och blå planet

Himlen är en plats för stjärnfallen
Himlen är en plats för norrskenen
Himlen är en plats för en väldigt stor komet

Den dagen kometen kommer
Den dagen kometen kommer, min gud
God är den gud som ingen ser
God är en gud för ingen, eller hur

Himlen är en plats för ingen alls
Min gud är en tro som ingen vet
Himlen är en plats för ingen, ingen alls
ingen alls, åh ingen alls

