Saker jag skrev 2002: Inte perfekt

av Fredrik Fyhr

Jag minns inte vad jag kan ha tänkt
men jag vet en sak
Jag trodde knappt jag skulle få se mig själv
i en gymnasiekatalog

Och mitt yngre liv
som aldrig kommer tillbaks,
som nu bara finns kvar
i ett soldränkt skimmer

Jag vill älska dig nu
Det är bara du som förstår
Jag är inte perfekt

Där jag är nu, där är alla nästan av samma slag
Där jag är nu, där är vi två stillsamma lag
Lördag kväll, släck lampan, och allt det där

Men himlen ler
åh, jag vet inte riktigt vad det är

Jag vill älska dig nu
Medan det ännu finns lite tid
Men jag är inte perfekt

Kalla mig vad du vill
säg att allt ditt är mitt ändå
Jag vill vara
något stort, något som jag kan förstå

Min osäkerhet
speglas i ett rum där jag bor
Och jag kan bara hoppas,
hoppas att allt som krävs är vad jag tror

 Jag vill älska dig nu
Du är den enda som förstår
Men jag är inte perfekt
Jag är inte perfekt

*

september 2002

